Haydar Dümen Kızlık zarı ile ilgili sorular ve cevapları

The best of Haydar DÜMEN (5)

The best of Haydar DÜMEN (5)


Soru: Sevgilim ilk geceden korkuyor ne yapayım?
Yanıt: Seninki mastürbasyondan kendini alamamış

Haydar bey, ben 19 yaşından yeni gün almış bir genç kızım. Benim 34 yaşında bir sevgilim var fakat sevgilim 34 yaşında olmasına rağmen ilk geceden korkuyor. Size de garip geldi değil mi? Neden bu yaşta bir erkek cinsellikten bu kadar korkar? Arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla sevgilileri daha genç olmasına rağmen cinselliği konuşuyorlar ve yaşıyorlar. Oysa biz bırakın yaşamayı, konuşunca bile sevgilimin yüzünde bir kızarma, bir bozarma sormayın gitsin. Beni çok sevdiğini söylüyor fakat konu dokunmaya gelince benden hastalıklıymışım gibi kaçıyor. Haydar bey, acaba bu çocuğa küçükken bir şey yapmış olabilirler mi? Yoksa evlenmeyi düşündüğüm erkek 'gay' olabilir mi? Sizden acele cevap bekliyorum yoksa çıldıracağım. Mutluluğum sizin cevabınıza bağlı.
Yanıt: Sevgili yavrum, senin kocabaş yani yaşı için söylüyorum, mastürbasyon yapmaktan kendini alamamış olmalı ki kızın, kadının ne olduğunu bilmiyor. Ve sizlerden ürküyor, çekiniyor. Bunun temelinde başka bir şeyler yapmış olmanın yerine olay şudur: Ya bu savaşta kılıcını yeterince keskin ya da sağlam bulmuyordur. Ya da kılıcını iki sallayınca sapı elinde kalacakmış gibi enerjisini uzun süre koruyamayacak durumdadır. Yani kendine güven duymuyordur. Bazen de anne düşkünü olan erkekler, bilinçaltında kadınları o kadar saygıdeğer görürler ki onların çıplak bedenlerine bakmaya bile utanırlar. Hangi kategoriden olduğunu bilemiyorum. Ama senin 34 yaşındaki sevgilini, 30 yaşındaki deneyimli bir kadına bırak. O onu bir öğretmen gibi eğite eğite sevgilin 40 yaşına geldiğinde eğitim diplomasını alacak duruma gelir ki bu durumda alan da memnun satan da memnun olur. Biz de onlara mutululuk dileriz. Yavrum, senin başka işin yok mu? Yaşı 34 olması sorun değil, belki de çok iyi. Çünkü sana hem babalık, hem erkeklik, hem de zamanı gelince kocalık yapardı. Seninkinde bunlardan hiçbiri yok. Kocalığı bırak, hocalıktan da haberi yok. Böylece sen de sınıfta kalırsın, okumayı sökemeden yarı cahil yılların geçer gider. Benim nasihatimi dinleyeceğini sanmıyorum ama sen ona 2006 yılının başında şöyle iki elini havada sallayarak 'Bye bye' deyiver.

Soru: Mastürbasyon nasıl yapılır çok merak ediyorum?
Yanıt: Çok gerekliyse arkadaşından öğren

Soru: Öncelikle merhaba hocam. Ben 13 yaşında genç bir kızım. Benim yaşımdaki arkadaşlar, mastürbasyon yaptıklarını ve bundan büyük zevk aldıklarını söylüyorlar. Ben nasıl mastürbasyon yapıldığını bilmek istiyorum. Fakat utandığım için bunu kimseye soramıyorum. Mastürbasyon hakkında nasıl bilgi sahibi olabilirim? Bu şey nasıl yapılıyor? Sürekli merak ediyorum, kafayı yiyeceğim. Lütfen sorumu yanıtlayın. Şimdiden teşekkür ediyorum. Mutluluklar sizinle olsun hocam. Rumuz: Meraklı.
Yanıt: Sevgili kızım, nasıl olacak bu iş? Sen daha çocuksun. Ee şimdi ben de kocaman bir adamım. Elinden tutup "Yavrum elini getir, şu noktanın üzerine koy" diyebilir miyim. Tabii ki diyemem. Toplumsal değerler ve de işin tıpsal yönü buna aykırı. Mastürbasyon yapman çok gerekliyse bunu arkadaşlarından öğrenebilirsin. Örneğin: 'Ya çocuklar, ben şöyle şöyle mastürbasyon yapıyorum?' diyerek kafadan bir şey atarsın. Onlar da şaşırırlar, sana gülerler. 'Allah Allah, o öyle değil, biz böyle yapıyoruz' derler. Sen de nasıl yapıldığını böylece öğrenmiş olursun. Ondan sonra ver elini mastürbasyon dünyası. Haftada bir mi olur, ayda da bir mi olur ya da her dakika yalnız kalmanın yollarını mı ararsın onu bilemiyorum meraklı kızım. Bu kadar merak başına çorap örebilir. Kendini doğanın akışına bırak. Önce beyninde düşüncelerinle cinselliğin ruhsal yapısını estetik ve sağlam temellere oturt. Bir zaman sonra beden ona katılacaktır.

Soru: Sağlıklıyım ama eşim neden hamile kalamıyor?
Yanıt: Kaygılanma imalat aşamasında

Soru: Merhaba Haydar bey. Benim sorunum şu: Yaklaşık 5 ay önce evlendim ve bu süre içinde eşimle korunmadan birlikte olduk. Ama eşim ne yazık ki hamile kalamadı. Evliliğimizin ilk 1.5 ayı her gün, sonraki üç günde bir birlikte olduk ama sonuç yine aynı. Bu durum ikimizi de çok üzüyor. Sizce sorunumuz ne olabilir? Acaba sorun benden mi yoksa eşimden mi kaynaklanıyor? Sigara hariç hiçbir kötü alışkanlığım yok. Onu da iki-üç günde bir paket içiyorum. Artık erkekliğimden şüphe etmeye başladım ve bu yüzden depresyona girmek üzereyim. Sizce ne yapmalıyım? Lütfen bana yardımcı olun. Teşekkürler. Rumuz: Hulk
Yanıt: Sevgili okurum, bebek, şu anda testislerinin içinde imalat aşamasında bekliyor. Ortalama bir santimetreküpte 60 milyon sperm harekete hazır ve ileri atılıyor. Doğanın kendi koruma ve savunma aracı var. Bazen bir süre gebelik gerçekleşmeyebiliyor. Aslında tabii ki iyi atış da yapıyorsun, malzemen de bol. Atış alanında anladığım kadarıyla iyi bir engel yok. Ve her şey yolundayken kafayı buna takıp hemen bir çocuk beklentisine girmişsin. O atışı başına bir kurşuna dönüştürür gibi düşünmeni hem affetmiyorum, hem sana yakıştıramıyorum. O kadar çocuğun olacak ki bıkıp usanacaksın. Kimisi geceleri uyanacak, ağlayacak, kimisi mızmız büyüyecek. Kimi eve, dama girmeyecek. E okul derdi, sınavlar, evlilik falan gibi derken belin bükülecek. Bu dediklerinin hepsi olacak. Ancak doğaya karşı gelme. Olayı kafandan silmek için de bir üroloji uzmanına git. Spermlerini saydır. Sana kesin, matematiksel sonuç verecek. Orada yeterli bir sperm yoksa bu senin erkekliğinle ilgili değil. Spermleri çoğaltmak için güçlendirme tedavileri yapılabilir. Hiçbir şey olmaza tüp bebek olur. Senin spermlerin normal ve yeterliyse bir yıl daha bekle. Keyfine bak. Yaşamın zevkini ve sevincini sürdür. Bugünler geri gelmeyecek.

Soru: Cinsel organı büyük biriyle evlensem kızlık zarım yeniden kanar mı?
Yanıt: Geçmiş olsun, ama aradığını nasıl bulacaksın?

Soru: Hocam, merhaba. Ben 16 yaşında genç bir kızdım ama dün akşamdan sonra bir kadın oldum. Erkek arkadaşımla birlikte olduk ve vajinamdan kan geldi. Bu ilişkimiz 3-3.5 saat sürdü. Hamile kalır mıyım bilmiyorum. Bir de kalın penisli birisiyle birlikte olursam yine kan gelir mi? İleride evlenince eşime bunu nasıl anlatırım bilemiyorum. Sizin cevabınız bana en temel yol olacaktır. İyi günler. Rumuz: 4129
Yanıt: Sevgili okurum, geçmiş olsun. Birçok kızın başına gelen doğanın sıradan dediği toplumun yadırgadığı bir olayla karşı karşıyasın. Şöyle ya da böyle bunun sonuçlarını göğüsleyeceksin. Ancak benim ilgimi çeken mektubunun son satırı. 'Kalın penisli birisiyle evlenirsem' diyorsun. Hadi bakalım yine kâhinlerin bile çözemeyeceği bir sorunla karşı karşıyayım. O kalın penisli biri nasıl bulunacak. Zaman zaman gazetelere haber olan insanları giysiliyken çıplak gösteren gözlükler daha piyasaya sürülmedi. Ve böylece kimin bacağı ne kadar kalın ya da kimin göğsü ne kadar dışarıdan göründüğü gibi gerçek henüz bunu bilmiyoruz. Bunu anlamak mümkün değil. O zaman bir tek sorun kalıyor. Dizilin beyler karşıma, soyunun bakalım. Ben en iyisinden armut gibi seçeyim diyemeyeceğine göre ne olacak? Varsayalım olsa da o kişi de 'Aman efendim yıllardır seni bekliyordum' diye üzerine atlamayacağına göre ben ne söyleceğimi şaşırdım kaldım. Yani bir şeyler karıştırıyorsunuz. O çorba tenceresine düşürdüğünüz pirinç tanesi kadar küçük cam kırıntısını bana 'Nasıl bulabilirim?' diye soruyorsunuz. Bu sorunun beni aştığından gerisi sana kalmış.

Soru: Birlikte olamıyoruz, baş ağrısı yapar mı?
Yanıt: Eşinin dediklerine inan, doğru söylüyor

Soru: İyi günler Haydar bey. Öncelikle bizi bu konularda bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben 36 yaşında, 15 yıldır evli bir kadınım. Eşimle birbirimizi severek evlendik ve 13 yaşında bir kızımız var. Eşim dünyanın en anlayışlı insanlarından biri. Ayrıca evine çok bağlı, yani evliliğimizden yana hiçbir sorunumuz yok. Cinsel hayatımızda da yoktu ama bir yıl önce eşimin çok yakın bir arkadaşı trafik kazası geçirip hayatını kaybetti. Eşimin çocukluk arkadaşıydı ve birlikte iş hayatına atılmışlardı. Evliliklerimiz bile bir yıl arayla olmuştu. Arkadaşının ölümü eşimi çok sarstı. Önceleri haftada birkaç defa ilişkiye girmek isteyen eşim, şimdi hiç istemiyor. Bazen ayda bir defa, bazen de hiç birlikte olmuyoruz. Ben de onu sıkıştırmak istemiyorum. Çünkü bana "Arkadaşımın ölümü beni çok sarstı, psikolojim bozuldu. Seninle ilgisi yok" dedi. Eşim benden iki yaş büyük ama aramızdaki yaş farkının da sorun yaratacağını düşünmüyorum. Önceleri alkol aldığı zaman mutlaka birlikte olmak isterdi ama şimdi arkasını dönüp yatıyor. "Sen kafana takma" diyor ama bu yüzden başım çok ağrıyor. Sizce bu baş ağrısı
eşimle birlikte olamamaktan kaynaklanıyor olabilir mi? Ya da çok fazla stres yapmam baş ağrısına neden olur mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Yanıt: Değerli okurum, kesinlikle eşinin dediklerine inan. Çünkü doğruyu söylüyor. Olayın seninle uzaktan yakından ilgisi yok. İnsanız, canlı varlığız. Eşinin yaşadığı olay onun beyin kimyasında bazı değişiklikler yarattı. Bunun adı stres, mutsuzluk, depresyon. Bu üç sözcüğü bile idare etmek, beyinden salgılanan hormonlarla ilgili. Bunlar bir yana, eşin, önceden alkol aldığı zaman cinsel birleşmeyi istiyordu. Çünkü alkol beyindeki mutluluk hormonları ya da cinsellik merkezlerini tetikleyici rol oynuyordu. Aynı alkol bunun tam tersi bir rol de oynuyor. Bunun pratikte örneklerini çok sık görürüz. Neşeliyken aldığımız alkolden sonra kahkahalar patlar. Üzüntülü durumlarda da alınan alkol çoğu zaman insanları ağlatır, üzer. Kocanın geçiş döneminde ona yardımcı ol. Senin haklı olduğun yanlar da az değil. Alıştığın bir ritim var. Bunu istemen, beklemen çok doğal ve hakkın. İlişki gerçekleşmeyince olan baş ağrıları yine kadınların klasik etki-tepki mekanizmasına bağlıdır. Ama sakın ola 'Kocam beni sevmiyor, beğenmiyor. Başkası mı var?' gibi düşünceleri asla beyinde yaşatmadığın gibi bunu, kocana da yansıtma. O zaman onu tam yüreğinden vurmuş olursun. İster istemez eşin, 'Hanıma bak, koyun can derdinde, kasap et derdinde' diye düşünebilir. Ama kocanın depresyonu da biraz ağır gelmiş. Yaşamda neşe de, keder de, doğum da, ölüm de var. İkincisini içinize sindirmek kolay değil. Ama ölüm de olmasa zaten dünya olmaz ve yaratılışımızın da bir anlamı kalmazdı. Eşin biraz antidepresan ilaçlar kullanabilir. Onu bunun için ikna edebilirseniz iyi olur.

Soru: Belsoğukluğu mu oldum?
Yanıt: Karamsar bunalımlar yaşıyorsun

Soru: Selam Haydar ağabey. Urfa'da oturuyorum. Geçen hafta İzmir'e asker arkadaşımın yanına gittim. Burada geneleve gittik. Kadınla korunmasız ilişkiye girdim. İki gündür belim ağrıyor. Arkadaşlarım belsoğukluğuna yakalandığımı söylüyor. Üstelik gece uyuyacagım zamanlar birden titreme geliyor. Gerçekten belsoğukluğu veya cinsel yolla bulaşan bir hastalığa mı yakalandım. Üç ay sonra askere gideceğim. Bu yüzden beni askere almayacaklar diye çok korkuyorum. Lütfen bana yardım edin. Doktora gitmem gerekirse hangi doktoru önerirsiniz? Teşekkür ederim. Rumuz: Karadeli
Yanıt: Rumuzu Karadeli olan sevgili okurum. Biraz ruhunuza uygun karamsar, kuruntulu bunalımları yaşıyorsun. Öyle belsoğukluğu bir günde geldi, yakaladı, seni sarstı, ağrılarla her tarafını sardı. Böyle şey olmaz. Belsoğukluğunda penisin ucundan iltihabi akıntılar gelir. Bunlar külotta leke bırakır. Teşhisi de meni ve idrarın tahliliyle olur. Bunu yaptırırsın kuruntudan kurtulursun. Bana göre de tertemizsin.

Soru: Nişanlımla ilişkiye giremiyorum?
Yanıt: Nişanlını erkek kardeşinle mi karıştırıyorsun?

Soru: İyi günler Haydar bey. Ben 24 yaşında genç bir kızım. Bir yıldır nişanlıyım ve nişanlımı çok seviyorum. Ama onunla cinsel ilişkiye giremiyorum. Daha doğrusu ilişkiye girmek içimden gelmiyor ve bu yüzden kendimi zorluyorum. Bu durumda ne yapmam gerekir? Beni aydınlatırsanız çok sevinirim.
Yanıt: Sevgili okurum, nişanlını erkek kardeşinle mi karıştırıyorsun? Hem 'Seviyorum' diyorsun. Nesini seviyorsun? Ruhunu, saçını, yeni moda bıyıklarını yine yeni moda kelliği belli olmasın diye başını kazıtmış şeklini mi? Sen sevgiyi bilmiyorsun. Sevgi bir bütündür. Cinsellikte sevgi dediğimiz zaman ve de bunun sonu evlilikse evlilikte öpüşmekte var, sevişmekte var. Tabii cinsel birleşme de var. Çünkü çocuk doğacak, soylar sürecek. Yatak sanayi kolu, neden çift kişilik yataklar yapıyor? Sizler o yatakta al takke ver külah sevişirken yatağı, yorganı birbirine karıştırasın diye imal edilmişlerdir. Ayrıca da renkli yastık kılıfları, çiçek desenli yorganlar neden öyle? Sanki siz bir ilkbahar bahçesinde, çiçek tarlalarının bahçesindeymiş hissedin diye. Sizin duygularınızı motive etsin diye fabrikalar, işçiler harıl harıl çalışıyorlar. Sen de 'Nişanlını seviyorum ama sevişmek içimden gelmiyor' diyorsun. O zaman bekle biraz. Hemen evliliğe karar verme. Şu işin önce adı konulsun. Sonra ortalama 60 yıllık yaşayacağınız birliktelik sağlam temellere otursun.

Soru: Sezaryende vajina genişler mi?
Yanıt: İçindeki şeytan seni dürtüyor

Soru: Ben altı yıllık evliyim. Altı yaşında bir kızım ve üç aylık bir oğlum var. Kızım doğduktan bir yıl sonra eşimle cinsel yaşamımız kötüye gitmeye başladı. Eşim normal doğum yapmadığı halde vajinası fazlasıyla genişledi. O da, ben de pek zevk alamıyoruz ve bu ciddi bir problem. Ben şüpheye düştüm. Normal doğum yapmayan bir kadının cinsel organı niye genişler? Tedavisi var mı?
Yanıt: Değerli okurum, neden şüpheye düştün ki? İçindeki şeytan seni dürtüyor. Sanki doğumdan sonra kadının gitti, onunla bununla cinsel birleşmeler yaptı. Vajinasını genişletti. Bu kadar saçma, eşine karşı bu kadar acımasız düşüncelerinden dolayı seni kınıyorum. Ayıp yahu. O senin eşin. Doku bu. Doğum yapması şart değil. Doğuma hazırlık olarak vajina, hormonal bakımından doğuma hazırlanır ve gevşer. Olan biten bu. Sen bundan çok rahatsızsan bu işin uzmanına gider, daraltma ameliyatı yaptırırsınız biter.

Dr. Haydar Dümen'in 15 aydır Posta Gazetesi'nde yayımlanan köşesinden derlenmiştir

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !